Co należy wiedzieć przed delegowaniem pracownika

Kiedy mamy zamiar delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy znać prawa jakie nas obowiązują. O ile wyjazd jest jedynie kilku dniowy nie stanowi on większego kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby wykonywać pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy jakie będą nas obowiązywać. Istotnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te oraz inne przepisy powinny być znane każdemu który chce wysłać pracownika do pracy w innym państwie należącym do Unii Europejskiej. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane lub nie jesteśmy ich pewni warto sięgnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje czy seminaria które są organizowane przez: pracownicy delegowani Dzięki temu uzyskamy odpowiednią dla nas wiedzę z zakresu delegowania, jaka ułatwi nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z ważnymi informacjami zaleca się dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.